Welkom bij Run by Suus

Het adres voor Runningtherapie, harTlopen en Sup met Suus

hoofd en harT (weer) in balans

Wanneer de wereld om je heen raast, je overspoeld wordt met prikkels en je het gevoel hebt hierin opgeslokt te worden….
Wanneer je op zoek naar jezelf maar weet je niet hoe en je niet meer weet hoe je kan ontspannen, voelen, genieten en tijd voor jezelf vrij kunt maken.
Wanneer je ziek thuis zit, je je somber, angstig, lusteloos, vermoeid en/of paniekerig voelt.
Wanneer je graag (meer) wilt bewegen/hardlopen maar lukt het je niet alleen….
Wanneer je maar iets van bovenstaande herkent……. lees dan verder en misschien is mijn aanbod iets voor jou!


Suzanne Thijs
Runningtherapeut & gecertificeerd Mindful Run instructeur & supinstructeur

Runningtherapie

(Hard) lopen om je beter te voelen

Kern van de Runningtherapie is het gebruik van (hard) lopen om de psychische conditie te verbeteren. Wanneer je bijvoorbeeld last hebt van somberheid, lusteloosheid, stress of andere psychische klachten, is (hard-)lopen goed om deze klachten structureel te verminderen. Wetenschappelijk onderzoek laat overtuigend zien dat regelmatig bewegen goed is voor lichaam en geest. Het helpt je conditie te verbeteren en je zelfvertrouwen te vergroten. Gevoelens van onzekerheid, angst en depressie nemen af.
Met Runningtherapie kun je letterlijk de stress uit je lijf lopen.

Praten is ondergeschikt aan het bewegen. Ervaring met hardlopen is niet noodzakelijk Je leert om in je eigen tempo regelmatig te gaan (hard-)lopen. Het is ook goed wanneer je niet makkelijk op eigen kracht tot bewegen komen.
Het zeer rustig opbouwen is kenmerkend voor Runningtherapie. Het plezier beleven aan het bewegen staat voorop.

* Runningtherapie is een totaalconcept en wordt gegeven door een opgeleide Runningtherapeut.

harTlopen

Jouw cursus wordt een proces van bewustwording van hardlopen naar harTlopen.

In de cursus gaan we hardlopen combineren met ademhalingsoefeningen,
looptechniek en harTlopen in het “hier en nu”.
En is geschikt voor zowel de beginnende als de gevorderde loper.

harTlopen heeft positieve effecten op vrijwel alle orgaan-systemen in het lichaam.
Regelmatig lopen helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen,

of reeds aanwezige klachten te verminderen. Veel mensen leggen zich echter teveel prestatiedoelen op.
Ik leer je door harTlopen hoe je volop van het lopen en de omgeving waarin je loopt
kunt genieten met een juiste ademhaling en lopen in het ‘hier en nu’.

In het hier en nu

Gedurende de cursus komen verschillende oefeningen aan bod die je ontspannen laten hardlopen.
De oefeningen zijn geschikt om thuis toe te passen en tijdens de eigen looprondjes.
Tijdens de cursus harTlopen kan jij ervaren wat bij jou past.
Door in het ‘hier en nu’ te lopen maak je je hoofd leeg en geniet je meer van het momen.

Ademhalen en hardlopen

Er bestaan veel verschillende theorieën en praktijken over ademhalen tijdens inspanning en ontspanning.
Wat werkt en waarom, maar de belangrijkste vraag is: wat werkt bij jou? Tijdens deze cursus laat ik je een aantal manieren van ademhaling tijdens het hardlopen en in rust laten ervaren om daarna zelf een keuze te kunnen maken of en welke van deze manieren bij jou past. Veel ademhalingsoefeningen zijn geschikt voor zowel inspanning (tijdens sporten)
als ontspanning (als rustmoment tijdens een hectische dag).

Hardlopen

Een ieder heeft een eigen loopstijl; vaak herken je iemand al van ver aan zijn of haar manier van lopen.
Een bepaalde loopstijl is dan ook niet of nauwelijks te veranderen.
Looptechniek daarentegen kun je met kleine accenten aanpassen om efficiënter te kunnen lopen.
Naast het hardlopen een langere tijd te kunnen volhouden, met een hogere snelheid en/of meer ontspanning,
kan een goede looptechniek ook bijdragen aan het plezier wat je aan hardlopen kunt beleven.
Uiteraard is een goede looptechniek ook blessurepreventief.
Elke keer weer ga je uit van jouw lijf en je kunt zelf aanvoelen wat past.

Sup met Suus

Een heerlijke combi van workout in de buitenlucht,totale ontspanning en opgaan in de natuur!

Ga met Suus mee op de sup en ervaar een momentje voor jezelf, optimaal ontspannen en beleven.
1,5 uur samen suppen door Borgerswold, controle over je sup en je mind!
SUP boarden staat voor Stand Up Paddleboarden. Je staat op een surfboard en je beweegt met een peddel op het water.

Na een korte uitleg suppen we door Borgerswold. Tijdens de route doen we een aantal mindfulness en bewustwordingsoefeningen om je opmerkzaamheid te verhogen, je balans te vinden en je ademhaling onder controle te krijgen. Een heerlijke workout in de buitenlucht!

Wat heb je nodig als je met Suus mee gaat suppen: handdoek, sportkleding, droge kleding, flesje water, evt. iets te eten/snack(reep)

De Camper is in de buurt waarin je je kan omkleden en spullen achter kan laten.
(In overleg ook andere locaties mogelijk.)

06-43905011 / suzanne@runbysuus.nl/facebook Run by Suus

Al mijn activiteiten vinden buiten plaats.
Borgerswold in Veendam is mijn speelplaats.

Voor groepen, bedrijven, organisaties, kan ik een aanbod op maat maken en desgewenst op locatie aanbieden.